Första maj-bildbomb

Det blev en tokig morgon och förmiddag. Vi vaknade av att Milton hostade och hostade ochvhostade vid 5. En blandning av krupphosta och torrhosta. Han vaknade såklart av det och ville sätta sig i soffan istället. Han fick en vattenflaska med sig och efter ett tag dämpades hostan. Vid 7.30 vaknade jag och då låg han plötsligt och sov som en stock i vår säng. Det har nog aldrig hänt att han lagt sig igen. 

Julia skulle lämnas tidigt så hon gick in och sa hejdå till Milton vid 8 men det kom han inte alls ihåg i efterhand. När Daniel kom hem 9.45 sov Milton fortfarande :P 10.30 väckte Daniel honom. Blev en stunds soffhäng...



...innan vi åkte först till Daniels föräldrars hem där vi skulle testa vår gamla utombordare...



...och sen till Björlanda. Milton och Daniel tog sig upp på en bergstopp och kollade utsikten :)


Jag hade Tuva i bärsele och hittade lä OCH sol (vilken lyx) vid vår båt :) Det kom förbi en man och sa att jag kunde sätta fram en pappmugg för jag såg ut som en tiggare haha :P jag som njöt i solen jag!


Väl hemma startades grillen och vi grillade lite blandat vi hade. Lite nöt, lite karré, en kycklingfilé och några korvar :)
Tuva fick ligga breve och titta på/somna.  Nu kan hon ha de bodys jag sytt. Lite lite stora bara. 



När Daniel var ute och sprang hann vi fixa Miltons nedbitna naglar, mata Tuva, duscha Milton och även natta honom. 
Jag sitter nu med bebis hud mot hud under hooden :) varmt och skönt. 

Maj månad förresten. Kan inte fatta det. Maj fick en bra väderstart iallafall. Och nästa helg verkar bli underbar med 18-22 grader. Maj är också den månad då mest händer. Förutom Göteborgsvarvet och fixande och sjösättning av båten så har vi ett gäng födelsedagar också. Min bror, Daniel och hans syster, Milton och min pappa. Milton ska ha både barnkalas och släktkalas :) som han längtar till sitt barnkalas :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0