Barnmatstillverkning

Jag tog en tur till gymmet ikväll. Och det tydligen mer energi än det tog (även om det inte kändes så där och då) för när barnen somnat och Daniel dragit till gymmet hamnade jag inte i soffan utan vid spisen.

Vi fick en jättefin barnmatsbok på BVC och från den gjorde jag en köttfärssås. Ändrade lite efter vad vi hade hemma så i min blev det 2 små morötter, en halv rödlök, 300 g blandfärs, 2 msk tomatpuré och en burk tomatkross :)
Tuva har vaknat och är orolig så jag vill inte börja mixa den nu, det får bli imorgon :)

Skulle förvåna mig mycket om hon inte gillar den, dels för att hon verkar gilla all mat hon får på sked och dels för att hon ÄLSKAR gulaschsoppa. Hon får smaka från oss och är helt tokig i den. Idag fick hon för första gången smaka på välkokta bitar morot :) spännande! Milton kräkte av minsta lilla bit i maten till han var över 8 månader!

Just det. Min mobil dog tidigare när jag var ute på promenad med Tuva. En runda runt sjön i solen blev det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0