Tänder på gång

Asså natten. Aaaaaah vad lite jag fick sova. Kollade inte på klockan så mycket för att inte bli stressad. Jag accepterar vakennätter numer och tar de som de kommer. Men att Tuva var vaken i runda slängar mellan 1 och 5 och att Milton sen vaknade strax efter halv sex var ingen lätt match! Det verkade som att hennes huvud ville sova för hon la sig ner, men sen vände och vred hon och satte sig upp. Om och om igen. Så inte gråt och sånt utan oro. 

Vid 3 gav jag ersättning men hon somnade inte för det. 

Så dagen idag har jag rört mig likt en sengångare, mest slappat faktiskt. Inte ritat till några pelare på mitt träningsschema. 


Daniel tog ut barnen lite så jag kunde vila. Nu ska han vara hemma två nätter så jag lär få sova en del iallafall :P


Innan middagen var Tuva ledsen och när jag kände på henne var hon varm. Och ja, feber på henne nu :( hon har haft många omgångar med feber. Jag har läst att man inte får feber av tandsprickning men när vi kände och tittade i munnen så är hon blå och öm lite längre in i munnen och en tand är på väg. Hon saglar så det rinner ur munnen också så jag hoppas det är det som är anledningen. Kan förklara natten också. 

Då hon bara grät och grät innan läggdags och tempen var 39,2 så gav vi Ipren. Och hon har aldrig sovit så bra som ikväll. Vaknat en gång men det var nog Daniel som råka väcka henne. Vid denna tiden brukar hon ha vaknat till typ 4 ggr. 

Så jag hoppas det blir bättre nu inatt. 

Innan ville Milton sitta vid datorn. Vi sa att han nog bäst satt vid köksbordet. Men nej, soffbordet var bäst. Och det tyckte Tuva med, då kunde hon ju nå ;) lagom irriterad storebror!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0