Pannkakor över öppen eld

Blå himmel, 8 grader, sol och bra pigg känsla i kroppen. Som upplagt för utflykt! Och så mysigt vi hade det!

Tände elden! (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

På min I Ur och Skur-utbildning i Båstad lärde jag mig hur man bäst bygger upp för att tända eld. Och det har verkligen gett resultat och blir en riktigt bra brasa varje gång nu :)
Milton blir modigare för varje gång och hjälpte idag till en hel del med elden. 

När lågorna lagt sig ställde vi på muurikkan och stekte pannkakor! Var innan rädd för ojämn eller alltför hög värme men det blev helt perfekt. Så fina och så goda!
(null)

(null)

(null)

Under tiden jag och Milton stekte pannkakor gick Daniel med Tuva till lekplatsen :) det var även springtävlingar för oss alla på gräsmattan utanför eldplatsen. 
Mörkret föll snabbt men elden lös upp och värmde. Det var egentligen först när vi släckt elden som vi insåg hur mörkt det egentligen var :)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0