Planering och rutiner

Vårt nya liv har börjat. Livet efter bebistiden. Livet med förskola, skola, jobb och aktiviteter. Jag skulle ljuga om jag säger att det går som på räls. Allt med Tuva flyter på onaturligt bra, Milton trivs men det har blivit lite oro kring några grejor och jag har kommit igång med jobb. Det gick jättebra de första två veckorna, sen sa kroppen ifrån lite, ville sänka tempot. Vilket är svårt. Men jag får nog prioritera om lite. Ta saker i rätt ordning och kanske hoppa över oviktiga grejor. Alla dessa tider att passa, samtal att ringa, allt jag ska komma ihåg både på jobb och hemma har gjort att hjärnan gått bananas. Eller stängt av helt enkelt. Men det blir bättre snart hoppas jag :)


Vi har börjat satsa på tydliga rutiner vilket funkar de flesta dagar. Milton vet vad som ska göras på morgon och kväll. 
Middagsplan har jag alltid gillat men känns ännu viktigare nu :) vi följer inte den till punkt och pricka, men den är en bra grund :)





Måndag: kalops. 

Tisdag: fiskpinnar. 

Nu väntar jobb 8-16 sen hem och ta barnen så fort jag kan då Daniel ska på föräldramöte på förskolan innan han sticker till jobb. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0