Jag hamrar å spikar...

Idag skulle vi åka på utflykt. En helt ledig helg utan planer. Perfekt för härlig utflykt bara familjen. Det blev inte riktigt så. 
Milton vaknade och började direkt klaga på ont i örat. Han som haft ett stort antal öroninflammationer utan att klaga ett dugg, men idag gjorde det riktigt ont, det såg vi på honom. Tuva vaknade toksnorig. Båda låg feber. Bara att tänka om. 
Så barnen fick slappa så mycket de ville och vi tog fram borr och skruvdragare och började fixa här hemma. Nya hyllor, tavlor och takreglar till Tuvas säng. 

Vårt kök blev som nytt! Så himla mycket finare. Har nog tyvärr ingen före-bild men idag flyttade vi upp oljor/vinäger till en ny hylla, bytte torkyhållare samt satte dit en lampa! Några gröna växter och ett ljus till det skapade en jättemysig plats att laga mat på. Innan har det varit trångt och mörkt. 
Så nöjd!
(null)

(null)

Det blev tacomiddag som Milton önskat några dagar. När det väl var dags för att äta hade hans Ipren precis gått ur så han frossade och hade huvudvärk och ont i örat. Stackarn. Han har nog aldrig varit så ynklig. "Jag står inte ut med det här!" sa han och la sig i fosterställning i mitt knä. Sen gick han och la sig 😢

Imorgon blir det en dag till med hemmafix. Tuvas rum ska äntligen (!) bli klart och vi ska storstäda och sortera några skåp. Jag ska sy en ny köksgardin och så ska vi få till varsitt gympass. Sen planera inför kommande vecka 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0