Äntligen!

Titta, de låg i samma rum, tätt intill dessutom, utan att bråka haha 🙈😅 varsen skärm var lösningen!
(null)

Men Milton har vääääldigt svårt för att hålla fingrarna ifrån hennes. Han vill gärna vara där och rätta och hjälpa (med allt hon gör). Ibland för att faktiskt hjälpa men ibland för att han inte har tålamod att låta henne försöka själv. Vi får ofta prata om när han var 1-2 år och allt han fick uppleva och testa 😊

Denna vecka har Milton fått sin första läxa. De övar på substantiv, verb och adjektiv så han ska klippa ut ord i en tidning 😄 Denna vecka börjar även simskola på skoltid. Milton är jättenervös, han är inne i en orolig period där han vill ha koll och så. Han vill ha en känd vuxen nära. Men jag tror det kommer bli kul med simning. Men jag förstår hans nervositet. Allt med att gå/åka till simhallen, byta om, duscha och bada/simma utan mamma och pappa. Det hade nog jag med varit nervös över som 6-åring. 

En till ny upplevelse (blir många såna när man har barn) är att Tuva varit hos gymbarnvakten. Hon var det en kortis när hon var typ 8-9 månader men den räknar jag knappt. Idag var hon (och Milton) där i drygt en halvtimme när jag och Daniel tränade. Sen åkte vi hem och gjorde tacos 😁

Nu är det strax dags att sova. Klockan ringer 5. Milton ska lämnas 6.15 och 6.30. Herreminje... Tidigaste någonsin. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0