Kinagrytan!

Här är middagen jag gjorde igår. Fantastiskt god, och trots att det är några olika delmoment så är det en väldigt lättlagad middag! Mycket smaker i den :)



Jag gjorde inte som i länken. För det första glömde jag lägga kycklingen i mjöl innan stekning. Sen stekte jag purjolök, lök, rödlök, vitlök och paprika vid samma tillfälle, och jag hade ingen wokmix i. Däremot hade jag några ringar ananas som jag blandade ner :) Åh vad gott det var!

Man ska inte tumma på några smaker, både soja, sweetchilisås och sambal oelek behövs för att ge den riktigt goda smaken!
Cashewnötterna är verkligen pricken över i i denna rätt :)

Jag åt detta när Daniel seglade, och när han kom hem fick han smaka. Jag trodde han skulle tacka artigt men säga att det inte var hans grej. Hör och häpna när han bad om att få detta i sin lunchlåda idag. Så detta kommer göras oftare hädanefter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0