Arbete kvar på Claramell

Idag var vi ute i båten och fixade en del grejor. Så mycket vi har kämpat och ändå så mycket jobb kvar. Men vi har satt upp måldatum då vi senast vill vara klara och det är midsommar, alltså den 25. Den helgen vill vi kunna sticka ut och vara helt färdiga...

Så här ser listan ut, jag glömmer säkert något.

Vi ska lägga golv inne i båten.




Gardiner och dynorna ska sys färdigt.




Sittbrunnsdurken ska mätas, sågas, läggas och oljas.




Förpiksfönstret ska verkligen tvättas (och tätas)




Luckan ner till båten ska bytas ut helt.




Det nya ankaret ska fästas.




Snöre och krympplast ska på mantåget på båda sidor båten.




Seglet ska på och testas.




Båten ska för övrigt städas och tvättas både invändigt och utvändigt. Och skåp ska byggas. Inte att glömma.


Om vi hinner? Med lite jävlar anamma ska det nog gå faktiskt. Vi har 3 veckor på oss. Det är svårt för mig att ta mig ut där själv. När båten låg på land var det spårvagn eller cykel som gällde men nu är det ett gigantiskt vägarbete mellan hemmet och båten så cykla känns inte riktigt okej. Jag får göra allt som kan göras hemma så får vi åka dit ut så fort det är möjligt.


Denna lapp satt på vår båt idag när vi kom dit. sälja båten vill vi göra, men inte än på något år ;) Så vi flinade mest åt den... Men om det är någon som vill lägga bud på vår båt så varsegod ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0