Packar

Idag åker jag och barnen hem. Jag längtar hem. Denna sommar blev kanske inte helt vad vi önskat, pga flera orsaker, så nu längtar jag efter nystart på hemmaplan!

Denna sötbomb har bott nästan halva sitt liv på båten. Så det blir nog störst omställning för henne!

Frukt-smakisar

Oj vad det händer mycket i Tuvas liv just nu! Idag den 30/7 (3 mån och 17 dagar gammal) både vände hon sig från mage till rygg flera gånger och skrattade :D
Hon fick även slicka på en vattenmelonsbit. I onsdags, tre dagar sen, fick hon för första gången smaka på något som inte var mjölk. Gurka. Spännande!

Syskon

Vi är kvar i båten. Ligger nu i Hunnebostrand. Jag har glömt av bloggen! Så e det :) får sätta mig och lägga in flera inlägg vid tillfälle :)

En fin bild på småsyskonen tagen imorse! :)

Segla med bebis

Vissa dagar måste det vara hur soft som helst att vara bebis på en båt. Lagom vind och hyfsat svalt under ett parasoll. Där kan man busa och sova gott :D

Imorse lämnade vi Gluppö då det skulle komma in sämre väder samt att vi behövde ladda batterierna i båten. Kylen protesterade lite inatt men maten har klarat sig bra :)

På väg till Tanum Strand.

Här finns det massor att göra. Barnaktiviteter, actionzone och badhus. Så det blir nog två nätter här och massa skoj! :)

Sista Gluppö-bilderna

Skrev detta inlägg för tre dagar sen men det hade inte publicerats:

Vi lämnade Gluppö igår och har nu äntligen lite 4G igen. Det känns utelämnande på nått sätt att ha en pinne E.

Så det får bli en liten bildbomb från Gluppö.

Vi vaknade upp till en massa brännmaneter :O notera även en blå brännmanet i vänstra nederhörnet.
Och en gofis :D

Vi tog en lång promenad på ön i solsken :)

Daniel och Milton åkte ut med gummibåten och fiskade. De fick en makrill :)

Till lunch grillade vi mackor. Milton tycker inte om varma mackor så vi kallade det för minipizzor och då var det ju jättegott ;)

Jordgubbsflickan

Det är inte lätt att vara bebis i värmen. Men vi jobbar på att ha skugga :)

Vi ligger på Gluppö på en annan sida än sist och Daniel och Milton har åkt in till Hamburgsund för att hämta Julia! Vi har inte träffat henne efter hon fyllt år så det blir lite kalas :)

Kväll

Efter-grill-mys

Fiskar

Jag, Milton och Daniel är ute och fiskar :) Tuva är i grannbåten inne i Gluppöbassängen med Daniels systers familj :)

Högtrycket är här

Som vi har väntat och längtat efter denna värme. Äntligen är högtrycket här. Det är jobbigt med värme och bebis men det har varit så mycket jobbigare med tre veckors storm.

La in ett filmklipp tidigare på Tuva. Här är bilder när hon ligger i hängstolen :)

Vi tog gummibåten till stranden i eftermiddags efter att ha ätit glass med jordgubbar till lunch (japp, det får man när det är bastuvarmt i sittbrunnen). Sandbotten. Och i år är det jätteklart vatten överallt! Fint!

Milton fick middag innan oss då han var så trött. Jag skulle köpt sallad i sån salladsbar i affären åt oss men allt var slut så jag fick improvisera ihop lite räkmackor! :)

Nu har vi tänt myggspiralen och ska spela kort i sittbrunnen. Tvåmannavisst har vi snöat in på. Jag har vunnit en gång...........

Tuva i hängmatta

Bebis Tuva hänger i hängmatta som är fastsatt i bommen.

Fin kväll

Vi är kvar på Gluppö och det är en fantastisk kväll! Solnedgång, grill och fina barn :D

På Gluppö

Vi ligger i naturhamn och är just nu ute på promenad! Har väldig dålig mottagning och kan knappt skicka sms ens :P

Bilder från idag och just nu!

Lite överdrivet Tuvis

Okej, nu har Tuvisbebis sovit i ca 4,5 timme :P senaste timmen i min famn då hon låg och frös. Jag är så kissnödig så jag får panik haha!! Daniel och Milton kommer förhoppningsvis snart. Det ska ju både handlas och grillas innan vi får mat i magen.

Nu ligger hon och ler i sömnen. Sover säkert räv för att se hur kissnödig jag kan bli ;)

En söndag på sjön

Godeftermiddag!
Halv nio gjorde Tuva entré till denna söndag och resten av familjen hängde på.
Lite uppgivet att vakna till ännu en dag med vind och kulingvarning. Det har minsann varit en blåsig sommar.

Lite morgongympa. Hon stödjer på armarna och får upp huvudet riktigt ordentligt nu. Många veckor senare än vad Milton gjorde. Hon är 12 veckor nu och Milton låg så här när han var 7 veckor gammal. Så det är skillnad på dem allt :) Men vad gör det om hundra år...

Trots blåst så kände vi att vi behövde komma vidare. Solen sken ju trots allt :P bättre än både blåst OCH mulet liksom.
Vi kom iväg och rullade ut förseglet. En sträcka var väldigt vågig och det gungade rejält. Sen kom en fet motorbåt och gjorde upp riktigt stora vågor så vi flög runt som en vante. Jag är glad att Tuva sov hela vägen för det hade inte varit kul att ha henne i famnen.

En musselodling

Nu är kyl och skåp tomma så jag och Milton gick till affären för att köpa lunch. Kom tillbaka till en Tuva som matats i sömnen och nu låg såhär gött!!

Fina fina älskade bebis!! Som vi tycker om dig!

Det blev sallad till oss vuxna och Milton ville ha risgrynsgröt. Vattenmelon till efterrätt :D

Tuva sover än. Många timmar nu. Milton och Daniel har gått för att fiska krabbor. En dag på båten räknas liksom inte (och blir bra tjatig) om man inte får fiska krabbor enligt Milton.

Det blåser en del men jag hoppas att vi kan grilla ikväll :) imorgon är tanken att gå till naturhamn. Gluppö eller Trinisla.

Sotekanalens dag

Lördag idag och vi är fortfarande i Hunnebostrand.
Efter krabbfiske hjälpte Milton till att diska :)

Vi segade en del av dagen. På eftermiddagen tog Daniel med Milton upp på en utsiktsplats och jag gick och handlade.

Idag firas Sotekanalens dag här och det har varit livemusik från två scener (varav vi är mitt emellan och har hört båda samtidigt, lite mixat) och hoppborgar. Innan middan fick Milton hoppa :) det älskade han såklart!

Till middag hade jag köpt plockmat (charkuterier, potatissallad, ostar, coleslaw och frukt) och Milton fick köttbullar och makaroner.

Tuva låg lugnt bredvid mig nästan hela tiden :)

Hon har verkligen börjat sträcka sig efter grejor. Svårt att ha henne i knät när man äter :P

Varje dag märker vi just nu hur hon utvecklas. Ikväll rullade hon från mage till rygg. Omedvetet eller medvetet? Vi får se om det händer fler gånger imorgon.

Duktiga tjejen som även nu visat mer och mer att hon kan stödja på armarna när hon ligger på mage :)

Strax dax att sova! Godnatt!

Sittin' n chilin'

Det blåste upp ordentligt inatt efter en fin dag igår. Och vi vaknade till regn. Vi ger det några dagar till, blir det i te bättre väder styr vi hemåt och bokar in nått annat kul. Det är faktiskt för trångt i vår båt när man inte kan nyttja sittbrunnen.

Tuvisen!

Tuva 3 månader

Häromdagen blev vår fina bebis tre månader gammal! Växer så det knakar och blir mer gullig för varje dag. Äter 150 ml ersättning med 2,5-3 timmars mellanrum förutom på natten då det oftast blir ett sovpass på 4-5 timmar. Storlek 3 i libero-blöjor och 62/68 i kläder.
Hon ler mycket om man tittar på henne men skrattar inte ännu. Vrålskriker nästan varje gång hon ska falla ner i sömn, trots att hon är jättetrött och ligger i vår famn. Lite jobbigt när man ligger tätt i hamn.

Ett rätt så enkelt barn trots allt, vi kan turas om med henne utan problem och hon hänger med på allt. Älskar att sitta i bärselen! Vagnen går an men är ingen jättefavorit.

Hon har börjat så smått att medvetet ta händerna till önskat mål. Det är häftigt :)

3 månader, 2 månader och 1 månader.

Spel i sittbrunnen

Denna dag går framåt i sakta mak. Vi vakna väl vid 9. Milton sprang upp till krabbryggan och kom inte ner för att äta frukost förrän 12 :P
Nu har vi spelat spel i sittbrunnen!

Det har varit en tuff start med att ha en bebis när det kommit till Milton för han har varit väldigt på henne och vill gärna fingra i ansiktet osv. Mycket tjat från oss och tårar från henne har det blivit. Men nu känns det som att det vänt lite och vi kan slappna av när han är nära :)

Strax väntar lekplats och sen korvgrillning! Det är varmt och soligt idag! På måndag ser det ut att komma in ett högtryck så hoppas det kan bli naturhamn i några dagar då :)

Bergsget

Idag tog vi oss upp på den norra toppen i Hunnebo. Tuva fick sitta i bärsele. Milton nästan sprang och hoppa hela vägen upp och kallade sig själv bergsget och bräkte :P

Lite picknick på toppen. Och så utsikten. Av de två bryggorna ligger vi på vänster sida på den vänstra bryggan nästan längst in mot de röda bodarna.

En bergsget på språng!

Inte varje bebis förunnat att äta ute i naturen på detta sätt :) hon trivs sålänge hon är med oss!

Efter vår utflykt gick vi tillbaka till båten och gjorde taco och tvättade. Vi avslutade kvällen med en glass i sittbrunnen.
Igår fick Milton äta kvällsmat innan oss och vi fick äta själva! Det behövdes verkligen! Få prata utan att bli avbruten hundra gånger. Det blev som en dejt.

Sen vi kom hit har Milton spenderat rätt många timmar på krabbfiskebryggan. Igår fick de upp en speciell krabba, en kungskrabba. De lever ju egentligen inte längst inne i en hamm utan har kastats i där. Men det var häftigt för barnen!!

Ljuva Tuva ikväll! Och sist en bild på henne imorse när hon låg i sittbrunnen i bara blöja. Lite värme har kommit!!

Hasselösund-Hunnebostrand

I onsdags tog vi oss genom Sotekanalen upp till Hunnebostrand. Broöppning, djur att titta på och fruktsallad. Sen var vi framme :) Milton blev glatt överraskad av den korta trippen.

Smögen

Blåst och mulet till en början idag så Tuva fick på overallen. Men det blev faktiskt varmare så den åkte av! :)

Killarna fiskade krabbor efter frukost!

Och sen gick vi till Smögenbryggan. Milton förvandlades till ett argt bi och vi kom på att kanske hungern slagit till! Jag som tjatat lääänge om asiatisk mat i box hittade äntligen det :D

Maten hjälpte för övrigt inte. Ungen sög musten ur oss, tålamodet sjönk som en sten till botten och humöret flöt ut på bryggan! Han hade inte blivit såld billigt på Blocket ens vissa stunder idag! Han kör nån sorts varannandag-trots.

Vi hade iallafall kul vid ett ställe där det såldes peruker :D visst är han söt i den blonda!!

Jag hittade ett par jättesköna och fina byxor! Med elefanter på.

Vi kom slutligen tillbaka till båten igen. Med alla familjemedlemmar. Ingen rymde. Och då menar jag att det nog var störst risk att jag eller Daniel skulle göra detta :O Vi måste hitta strategier så vi får vila från trots lite emellanåt båda två.

Jag vann förresten 1/4 kg räkor. Dem glömde vi äta nu ikväll så imorgon :)
Klockan har redan blivit midnatt, vi åt väldigt sen middag då vi kom tillbaka senare än tänkt från Smögenbryggan. Blir till att sova snart!

Tuva tidigare ikväll! <3 Och läsning för Milton!

Skärhamn-Hasselösund

Igår, måndag, kom vi då äntligen iväg. Hade inte satt upp nått mål mer än att ta en timme i taget. Ett försök till familjebilden innan avfärd haha!!

Vi seglade på bara förseglet för att slippa luta.

Det var mest mulet. Skönt (faktiskt) att inte solen sken så mycket när man ska segla så länge. Lättare att hålla Tuva undan solljus och ingen risk för solsting.
Vid ett tillfälle, just när Milton somnat, drog ett ösregn förbi :P Inte väcker man det barn som sover! Han vaknade efter ett tag och såg väldigt förvånad ut :P Men han skrattade mest åt det.

Milton var supertålmodig trots allt. Åt lite för många riskakor och marie-kex :P men försökte aldrig hoppa av båten och tjatade inte jättemycket om när vi var framme heller.

Att segla med Tuva har hittills varit lite FÖR lätt. Hon sov 99% av tiden. Vaknade knappt för mat, den fick vi ge i sömnen. Givetvis vaknade hon på det jobbigaste partiet då jag egentligen velat titta framåt och följa vågorna för att inte må illa. Men det gick bra.
Några stunder var hon nöjd och go i stolen :)

Efter ca 8,5 timmes segling nådde vi Hasselösund. I vårt huvud var detta vårt slutmål sålänge inget hände. Vi trodde vi skulle behöva stanna tidigare. Men skönt att ha kommit över de öppna partierna norr om Lysekil, nu har vi kommit upp en bit.

När vi kom fram var grillning först på listan. Flintastek, potatissallad, pommes pinnes och baconinlindad sparris! Gott!!
Men kallt blev det så Daniel fick värma Milton i jackan, när han åt upp sina efterrättspannkakor.

Grannbåten saknade nog sina barnbarn. Mannen (som pratade engelska) började direkt fiska med Milton. Och han visade hur hans fiskespö fungerade och lät Milton prova. Allt på engelska :P
Grymt stora krabbor!

Sista dagarna i Skärhamn

Ja vi har seglat vidare men här är de sista bilderna från Skärhamn. Mest bilder där barnen är involverade men här kommer några selfies på de vuxna ;)

Två goa bilder på Tuvisen.

I söndags hade vi bestämt oss för att segla vidare så vi käkade, stuvade undan nere i båten och tog på oss seglarkläder.
Då öppnade himlen sig! :O efter ett tag tog vi beslutet att stanna en natt till. Inte värt att dra ut en bebis i regn och blåst!

Sammanlagt blev det 7 nätter i Skärhamn. En fantastisk hamn. Inte alls konstigt att den blivit utsedd till Årets bästa hamn. Förutom bra bryggor, fina omgivningar, fina toaletter/dusch småäter de upp nya båtar och hjälper till att ta tamparna, det är en fixad grillplats med stort trädäck, familjedusch med två duschar (perfekt för oss med barn och bebis så vi kan hjälpas åt) och de hade till och med en vattenskål för hundar på bryggan. Små grejor som blir ett stort och bra samlat betyg!! :) Vi kommer tillbaka!

Svensk sommar

Hej!! Vi lever, vi har bytt hamn och det är fortfarande svensk sommar! Uppdaterar mer sen! Just nu ser det ut såhär!

Sommarunge

När solen skiner, då blir det klänning på. Trots att det blåser halv storm haha :P annars får vi nog inte användning av de 15 klänningar jag packat ner till henne ;)

Nu är killarna ute och ror gummibåt, jag softar och Tuva sover under parasollet :)

Rödlätt tjej

Även Tuva går i den rödlätta tonen. Det har vi från min farfar :) Milton var också rödlätt som bebis.

Vår pappafria dag

Det blev ju konstigt att jag skrev att Daniel kom tillbaka när jag inte skrivit att han stuckit iväg :P

Han åkte till Göteborg med bussen idag. Dels för att hämta ut ett rekommenderat brev, sen för att åka hemom och hämta några grejor och så för att hälsa på sin pappa!
Så jag och barnen fick en dag för oss själva. Först viss panik :P det är ändå två barn med sjukt olika behov. På en båt. Vid vatten. Japp.

Men vi löste det bra. Vi betade av krabbfiske, pysselbok, lunch, städ av båten, slänga sopor, tvätta en maskin kläder, bada två gånger samt lite legolek. Puh!

Milton kan ju inte simma ännu så honom garderade jag med armpuffar, simring och tamp mellan ring och båt :D då kunde jag dra in honom om det kom en stor båt.

Milton hittade en sjöborre :)

Daniel blev försenad pga trafiken och när han kom orkade vi inte gå och grilla. Vi åt lite lätt i båten.

Nu har vi suttit i sittbrunnen hela kvällen. Det negativa med vindstilla är alla mygg :P

Godnattinatti!!

Kvällspromenad

När Daniel kom tillbaka idag åt vi lite och nu är jag på kvällspromenad med Tuva i bärsele medan Daniel nattar lillkillen. Härlig kväll!!

Myrattack!!!

Igår gick vi till samma lekplats som häromdagen. Lekte och gjorde lite tävlingar och så. Sen plockade vi fram filten och Daniel la ner Tuva och matade henne.
Ser väl fridfullt ut :D

Men när vi precis skulle äta vår picknick invaderades vi av myror. Alltså MÅÅÅNGA myror!! :O så äckligt!! Vi fick springa iväg haha :P

Gladfisen

Tuva är en välfotad bebis! ;) Milton är inte lika still så honom får man mer istället fota när han gör någonting. Tuva är ofta en gladfis men senaste dagarna även väldigt ledsen. Hon har kräkt mer än vanligt så vi ska kanske köpa vatten och koka istället för att ta från vattentanken i båten.

Hon greppar saker lite nu :)

Ryggläge är fortfarande läskigt, då blir hon arg. Sitta upp helst :) kommer nog byta till sittdel i vagnen lika tidigt som med Milton.

Bus med pappa igår. Jag är så fantastiskt glad för att ha en så engagerad pappa till mina barn. Vi delar verkligen på allt kring barnen.

Upp i det blå!!

Sen somnade hon sött i bärselen!

Godmorgon!

Ja, då var vi uppe! :D det är inte varje dag det blir sömn till 9 men vi kan verkligen inte klaga. Till 8 blir det nog iallafall.

Tuva somnade vid 21 i min famn. 00.30 gav Daniel henne en flaska i sömnen och la henne i nestet. Klockan 6 (brukar vara vid 4.30-5.30) vaknade hon och fick mat och sen öppnades ögonen strax innan 9 :D

Har ingen aning om vad dagen bjuder på. Garanterat krabbfiske och 5-årstrots (det var bara nån happy mellandag i förrgår) och så blir det grillning ikväll. Där emellan hoppas jag på lite solande, promenad och kanske spela nått spel :)

Vi är kvar i Skärhamn. Av lite olika orsaker men inte minst för att det är en fantastisk hamn, här finns allt och semesterkänslan och lugnet kan infinna sig! Det blåser även väldigt mycket och vi drar inte ut Tuva i det. Går inte att ta upp henne i famnen.

Vi får se hur länge vi stannar. Tanken är ju egentligen inte att fastna i en hamn. Inte minst för att det kostar, till skillnad mot naturhamn. Men ibland får det bli så :)

Godnatt!!

Jag och min fina nyfikna bebis säger godnatt! Dagens påhitt får dyka in hör imorgon!

Kompis

Efter middagen hittade Milton en kompis att fiska krabbor med. Lycka för honom. Han behöver leka med barn!

Bra dag!

Vilken bra dag vi har! Kanske att vi vuxna har anpassat dagen mycket mer efter vår 5-åring eller att 5-åringen landat i att vi har semester och ska ha ett tag till. Dagen är iallafall bra och helt utan bråk hittills. Inte utan visst tjat men det har varit i minsta skala.

Efter lekplatshäng, köp av blåsbubblor, mer lekplatshäng och promenad pysslade vi lite mer i pysselboken. Och Daniel och Milton ritade en teckning på en apa samt apor som hänger i lianer.

Mille ville rita av vår båt och satte sig på bryggan :D

Och alldeles nyss satt han och sjöng Midnatt råder Tuva! :P

Strax tänder vi grillen. Hamburgare med bacon och cheddarost med texassås. Kan ju inte bli fel!! :)

Skärhamn

Vi ligger fortfarande i Skärhamn och har gjort i två nätter.

Det har fiskats krabbor, lekts i gummibåten, bebismysts och varit en stor fin regnbåge!

Det har även till stor del 5-årstrotsat men vi hoppas att det ska vändas snart så vi kan njuta fullt ut. Lite bättre väder önskas också :)

Igår var vi och handlade...

...och just nu sitter vi på en lekplats i solen!

Jag fick springa upp och köpa nya skor till Milton då Daniel glömde hans i bilen. Där ligger dem inte så bra :P fanns inte många barnskor, än mindre i rätt storlek. Men dessa var fina :)

Marstrand 3/7

Vi lever och frodas! Men vi har fullt upp och däckar sen på kvällen!

Sista dagen på Marstrand blev mysig med långpromenad runt ön. Så fin natur!! (Nej det var inte flytvästtvång)

Önskebrunn, näckrosdamm och Carlstens fästning :)

På ett långt parti i slutet fick vi bära vagnen tillsammans i trappor och upp och ner för stenar och så. Mitt värsta träningspass på ett år.

Gick vägen om godisaffären då vi i vår dagvillhet glömt av att det varit lördag. Lurade Milton lite :O
Sen kastade vi loss och tog oss över Marstrandsfjorden. Det gick hyfsat höga vågor men de rullade så det kittlade mest i magen. Milton lekte att det var en bergochdalbana. När det blivit lugnt bakom öarna togs "lördagsgodiset" fram :)

När vi kom fram grillade vi kyckling!

Godis före allt!

Jag: - Om du ramlar i vattnet, ska jag rädda dig eller godispåsen först?
Milton: - Godispåsen!!!
:D
(han tror att det är lördag idag, vi glömde igår. Tur att han också är dagvill på semestern haha)

- Du torkar väl inte snor på hela tröjan??
- Nä.........inte hela.

Har jag nämnt att han är inne i extrem trots 😩😩😩😩😩😩

Så här ser båten ut :)

Hittade ett inlägg från förra året hur vi bor i båten :)

Svan-selfie

Visst ser det ut som en svan-selfie? :P

Inblåsta

Vi ligger på Marstrand och det blåser runt 12 m/s. Vi är med andra ord inblåsta då vi inte ger oss ut i denna vind med barnen. Eller oss själv egentligen. Tuva började panikgråta igår under färd, ont i magen eller nått. Då fick jag gå ner med henne. Det kan jag inte när vi ska gå över Marstrands-fjorden om det blåser 12. Då kommer jag må illa. Bebisen styr! :)
Alternativet hade varit att jag och barnen tog buss upp en bit men Daniel tyckte inte heller att vindstyrkan kändes okej. Så vi får bli kvar här och hoppas på att komma härifrån imorgon eftermiddag. Det tråkiga här är att lekplatsen är pytteliten, det finns ingen grillplats och ingen affär. Så för en barnfamilj är det inte det roligaste stället.

Tuva sover sen typ 3 timmar tillbaka. Håller på att vakna nu.

Daniel och Milton har gått till krabbfiskebryggan. Mille tjatar hål i huvudet på oss om att fiska krabbor :| jag förstår ju att han vill men vi försöker förklara att vi ska vara på båten länge och att han hinner fiska många gånger så vi behöver inte göra det dygnet runt!

Vi tänkte gå upp till Carlstens fästning sen och titta.

Kväll på Marstrand

Nu har vi lagt oss. Lite varmare i båten idag så man slipper sova med hood på :|
Tuva har fått nattflaskan så jag hoppas att det dröjer till 4 innan hon vaknar, men vi får se. Hon låg och drömde sött i vagnen innan!

Hon har igår börjat gråta tårar, vilket de inte gör från början. Så nu ser hon verkligen ledsen ut när hon gråter :( och idag skrattade hon!! :D

Söta svanungar med föräldrar simmade förbi båten. Lite kex fick dem.

Efter mat, lekplats och liten kvällspromenad ligger vi nu i sängen. Jag är så trött så jag somnar till mellan varje mening :P

GODNATT

Du är så söt när du sover...

Så här har hon legat senaste timmarna :) Mysigt! Hon tycker nog att det blivit för lite närhet senaste dagarna. Det får vi ta igen!!

Senaste dagarna

Det har varit fullt upp senaste dagarna. Nu när vi äntligen kommit iväg och kan landa lite kan jag också lägga in bilder från våra dagar.
Sista dagen i Skåne. Milton busade med Tuva på maxi. Och på kvällen fick vi fikabesök och Milton fick ett 4-i-rad spel och Tuva fina sommarkläder :D

Minne från förra året. Fin bild, en av de bästa på oss. Milton tog den :)

INär vi kom hem från Skåne blev det packa packa packa! Så svårt att veta hur mycket som behövs. Vädret kan ju variera från 15-30 grader, från storm till ösregn till gassande sol. Tvätta tänker vi att vi gör 2 eller 3 ggr på hela semestern beroende på vad för typ av fläckar och vilken typ av plagg som blir smutsigt. Men såhär blev Tuva och Miltons högar. Tuva blev inte nerpackad haha :P om ni hittar henne ;)

VARJE ÅR kliar vi oss i huvudet och undrar hur vi ska få plats med alla grejor. Detta var första lasset haha :P det blev några påsar till plus barnvagn och babyskydd.

Meeeen, det gick!! :D Det är fullt överallt och några grejor har inte fått en bra plats än men efter nån dag har det löst sig :)

Gummibåten blev uppumpad och rodd till båten! Utombordaren sitter på pushpiten.

Vi kom inte iväg under torsdagen men sov i båten ändå då vi ju lastat ut alla grejor dit och gjort fint hemma. Natten gick superbra. Jag och Tuva somnade i soffan vid 23 och när vi gick in i sängen vid 2 fick Tuva mat och sen sov vi till 7 :)

Vi är iväg!

Lämnade björlanda för en timme sen! :)

När vi tog bilden låg Tuva och sov på en dyna.
Milton rorsman!

Efter typ 20 min sa Milton att vi seglat länge och skulle hitta nått land att stanna vid. 10 minuter senare frågade han när vi var framme. Blir inga långseglingar detta året haha :P han la sig ner och somna.

Vädret är mulet och seglarställen är på. Vi går för segel i drygt 5 knop. Siktar på Marstrand!