Midsommarafton 2010

Vi kom nästan precis hem efter en rolig dag. Men midsommar firade vi bara fram till ca kl 19. Sen fick vi (mest jag) ett ryck att åka ut till båten och jobba lite. istället för att bara åka hem och göra vanliga saker.
Nåja... Jag kommer bara orka skriva om vårt midsommarfirande nu, får ta båtjobbet imorgonbitti (det blev en hel del, mycket händer när man verkligen jobbar på ordentligt).




Vi åkte ut till Nääs Slott där de har ett traditionellt midsommarfirande med dans runt midsommarstång, folkdans och sång och musik. Vi är dock dem enda som verkar äta där. Konstigt nog började folk gå där ifrån nästan direkt efter att majstången kommit upp. Men men... Vi hade kul iallafall :)




På ditvägen stannade vi till några gånger och plockade blommor och björk som vi skulle göra en midsommarkrans till Julia av :)






Efter en hastig pillemarisk blick hoppade hon plötsligt på mig. Gullunge.










Vi hade med trangiaköket och kokade vår potatis. Till det hade Daniel matjesill och jag och Julia åt grillad kyckling. Och så givetvis gräddfil med gräslök :)












Sist men inte minst, och allra godast, var ju jordgubbarna! Återigen olika traditioner, jag åt med gräddmjölk (mjölk+vispgrädde balndat) och Daniel och Julia hade vispad grädde till.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0