Långpromenad

Tog på mig skorna för en liten promenad. Satte musik i öronen, joggingskor, bekväma kläder. I handen tog jag ett hopprep och en naturdiet dryck :) Tänkte gå bort till en grusplan här i närheten för att hoppa lite hopprep.
Men ju mer jag gick ju mer ville jag gå. Till nästa torg tänkte jag, och gick vidare. Kom fram till torget. Gjorde upp ett nytt mål. Och ett nytt, och ett nytt osv osv.

Mötte en joggare, vi log lite stelt till varandra och hälsade tyst. Vi hälsosamma människor mellan. Vi känner varandra lite trots allt :P Hade jag haft vanliga jeans, jacka och barnvagn hade han säkert inte lagt märke till mig. Men nu, nu när vi båda rustat upp oss för träning. Då kunde vi kosta på oss ett litet leende... Bara ett snabbt och hastigt leende... Inga överdrivna rörelser som kan störa oss i vår träningskoncentration! :)

Solen sken den första halvan av min runda, den halvan då jag mysigt hade medvind och solen rakt mot ansiktet. Livet kunde inte bli bättre just då! Stannade efter halva rundan och drack min naturdiet, jordgubbssmak, otroligt gott!
Vände om och möttes av skugga och motvind och en konstant uppförsbacke i 4 km. Vi bor på en höjd. Så alltid är det skönt att gå hemifrån, alltid lika jobbigt hem :)

Rundan blev 8 km lång, jag gick i 80 min och då i en fart av 6km/h.



Min höjdprofil på rundan, dålig upplösning ser jag. Men ni ser ju det stora hela iaf! :)


Suddig bild på mycket fin klippa i solen under promenaden :)
_


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0