Pizza OCH rent kök

Nu börjar denna dagen lida mot sitt slut... Men vi har haft en mysig kväll. Jag hade förberett det jag kunde till middagen medan Daniel och Julia åkte till Slottsskogen för en liten utflykt.

När dem kom hem gjorde vi degen och fixade våra egna pizzor :) OCH diskade upp och torkade bänkarna under tiden. Det är inte likt oss haha :P
Brukar vara värsta kriget i köket efter att vi lagat mat, och efter maten brukar ingen orka ta tag i kriget...

Så här såg det ut redan innan vi började äta. Det är inte likt familjen Karlqvist ;)



Så här fina blev våra pizzor


Och dem fick helt klart godkänt betyg! :)



Dock fick drickan sämsta betyg av mig. Jag tyckte den smakade hemskt och gick in till Daniel i köket för att hämta vatten istället. Han frågade vad som var fel och jag sa att han måste ha blandat den konstigt (i kolsyremaskinen) för den smakade skit... Han följde med ut och smakade på sin och sen på min. Sen fick jag smaka på hans och den hade klart bättre smak.

Då visar det sig att han lagt isbitar i glasen och den ena isbiten som kommit i mitt glas legat nära glasspaketet. Och häromdagen när Daniel glömde stänga frysen så smällde glassen och la sig på isbiten. Så jag fick helt enkelt vanilj-coca cola och det passade inte mina smaklökar :P




Efterrätt blev jordgubbar och glass :D

Nu ligger Daniel och Julia och läser godnattsaga. Julia hade som läxa att läsa högt ur sin bok från skolan och jag kunde inte låta bli att tjuvlyssna. Det har verkligen släppt för henne nu. Från att ha bokstaverat varje ord så flyter texten fram, jättekul att höra så jag var tvungen att knacka på och berömma henne! Då log hon stort :)
Det blir ju mycket roligare att läsa när man får ett sammanhang i texten!


När Daniel kommer ut ska jag få massage, för hör och häpna - jag har fått träningsvärk i skuldran av allt diskande :O Låter helt otroligt men det är sant. Kan knappt röra högerarmen nu...
Sen blir det nog mys på balkongen, kanske spela ett spel.

Godnatt och sovgott när det är läggdags :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0