Kvällens middag!

Denna dagen bara flög förbi känns det som. Den startade lugnt och skönt av att Milton låg och pratade i sin säng. Trots att sömnen blev lite rubbad för att vi åkte hem sent från kalaset så sov han till 8.40 ganska exakt. Känns som att han vaknar mellan 8.38-8.42 varje dag :P

Brödet var slut så jag ställde mig och bakade scones till frukost, hur gott som helst ju :)

Sen åkte vi ut på lite ärenden hela familjen. Hämtade bland annat Milles matstol som vi helt glömde bort på kalaset igår :P Ändå hade jag ställt fram den, men sen blev det lite rörigt med all påklädning i hallen och minnet svek när man var trött :)

Hem och äta pannkakor. Sylten var slut och mjölken tog slut :P (Ja vi ska handla imorgon :P) Så lite improvisation med att fylla ut smeten med vatten, och så hade vi sirap till pannkakorna. Gott gott :) Men sylt är godare!! Däremot älskar jag sirap, jag hade kunnat äta en skål med sirap lätt. Men på pannkakor försvan smaken rätt mycket.

Daniel körde hem Julia på sena eftermiddagen, jag och Mille stannade hemma och slappade. Mille sov och jag tittade på teve. Och så gjorde vi middag. Som ni förstått så har jag ett decemberuppehåll av LCHF. Den 2a januari är jag på det igen och ska då köra fram till min födelsedag den sista februari. Nu jäklar ska jag hitta sommarkroppen :D

Kyckling, klyftpotatis och bearnaisesås. Daniel har kycklingklubba och jag har kycklingfilé. Jag har alltid varit värdelös på att äta mat från ben. Jag fegar och äter bara det yttersta så det är inte ekonomiskt hållbart för mig att äta kycklingklubbor eller kött med ben :P




Middagen var iallafall skitgod!! :)

Nu sover lillgrabben och när Daniel sett klart på en fotbollsmatch ska vi adventsmysa med lite lussekatter, pepparkakor, julmust och julklappsinslagning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0