Ekonomi, mat och telefonsamtal

Vi har haft en riktigt slapp dag. Låg i sängen hela förmiddagen och pratade om vår ekonomi. Viktigt att göra ibland så att man har allt under kontroll... Och skriva upp alla utgifter osv för att inse att man har pengar som dras från autogiro som egentligen inte ska dras :P Sånt kommer man på då...

Vid 12 ringde en rörmockare och sa att han kom om 5 minuter. Snabbt upp och klä sig, och så kom dem två stycken och bytte vår kran i badrummet som läckt massor med vatten.

Efter det åt vi frukost och pratade och planerade om mat, matlådor och handling...

Nu har jag spenderat 1,5 timme med att sitta i samtal hos diverse kommunala enheter. Typ folktandvården och primärvården och sånna. Jag blir förvånad över hur tykna och otrevliga dem är... Jag kan ju inte rå för om dem får en massa jobbiga samtal från alla hela dagen. Dem ska ju bemöta varje kund med vänlighet.

Och det enda jag fått ut av alla dessa samtal är en tandläkartid i slutet av maj :P

Hehe... Man får kämpa för det lilla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0