Måndag = ny vecka

Godmorgon!
Jag har varit uppe i 1,5 timme redan men ligger i soffan. Kommer nog somna här snart för jag är fortfarande trött plus att jag mår illa så då känns det bäst att sova en stund!

Vecka 27 går jag in i idag. Oj så snabbt tiden går. Börjar närma mig vecka 30 med stormsteg verkligen...  Men visst kan det vara så att tiden kommer gå saktare och saktare. Nu har vi haft fullt upp med flytt och jul osv men nu kommer det en hel månad utan något inplanerat... Vi får se hur det kommer kännas :)

  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 26+1
  •  Bebisen väger c:a 986 gram.
  •  Bebisen är c:a 36 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 65% av graviditeten.
  •  Du har 96 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Är ju nu i tredje trimestern och har börjat räkna ner från 100 dagar... Funderar på att göra någon form av nedräkningsstege, kan ju vara en bra sysselsättning :)
  • Magen vecka 26+0





    Det sägs ju att det är första och tredje trimestern som är värst. Andra trimestern är mer njutningsfull och man mår bättre. Det stämmer in på mig... Typ på dagen jag gick in i tredje trimestern kom illamåendet tillbaka och jag har börjat få halsbränna. Yrsel får jag lättare nu igen och humöret pendlar.

    Jag är så trött på att ha ont så tålamodet och stubinen är så kort. Lättirriterad och en känsla av uppgivenhet... Men sen kan jag vara glad och nöjd också och dem stunderna får man ta vara på :)

    Igår hade jag värsta dalen i humöret. Hade så ont i ryggen att inget hjälpte, blev nere och matlusten försvann. Men sen la jag mig på spikmattan och den är ju helt fantastisk. Kunde sova utan värk inatt. Dock vaknade jag väldigt hungrig då jag knappt åt något igår ;)

    Nu ska jag sova en stund!!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0