Utvärdering 2010

Utvärdering 2010 som jag hittade på denna bloggen. Tänkte att det kunde vara kul att fylla i den här också :)

Glömmer kanske något men fyller i det jag tänker på först :) 

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har gjort så mycket nytt detta året så jag knappt kan minnas allt. Men de stora grejorna i kronologisk ordning måste vara att köpa och renovera en segelbåt, blivit gravid och tapetserat i en lägenhet :) 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej tanken var att jag skulle gå ner till en viss vikt men jag blev gravid och då upphörde all typ av viktminskning och givetvis gick jag upp i vikt istället... 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen jag känner så nära att jag träffat bebisen iallafall :P

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej jag är oförskämt skonad i mitt liv från att ha nära och kära som dött...

5. Vilka länder besökte du?
Jag har nog inte ens varit i Danmark i år. Olikt mig som älskar att resa. Men vi var ju iväg på lång segelsemester i Sverige istället.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha 2011?
Att ha bebisen på utsidan såklart :) För övrigt är jag nöjd. Nytt hem, fin båt till sommaren, härlig familj. 

7. Vilket/vilka datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
27 augusti - jag plussade då...

8. Vilken var din största framgång år 2010?
Mitt förhållande till Daniel var nog den största framgången. Samarbetet med båten och sen tillhörigheten vi får till varandra nu när vi ska ha barn.

9. Största misstaget?
Kan inte komma på nått större misstag jag gjort faktiskt :)

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, inte såvida foglossning inte tillhör denna kategori...

11. Bästa köpet?
Båten är min första tanke på denna fråga. Men även min dator och nu alla möbler till nya lägenheten. 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Utan tvekan båten :P

13. Gjorde någon dig riktigt glad?
Vid olika tillfällen har olika personer gjort mig glad :) Men då jag fått den mest underbara glädjekänslan i kroppen var det Daniel som var närmast :)

14. Vilka låtar kommer påminna dig om 2010?
Oj jag vet inte. Säkert flera stycken som vi sjungt med till i sommar men jag kan tyvärr inte säga någon på rak arm.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit gladare, samtidigt som jag varit mer nere. sommaren var underbar. Att vänta på ett barn är underbart men graviditeten är jättejobbig och har inneburit mycket tårar. Men jag ser tillbaka på 2010 med stor glädje :)

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Lagat mer mat :P 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Det hör väl ihop med förra frågan. Pga renovering av båt, semester och sen flytt blev det för mycket skitmat. Det ska bli ändring på :) 

18. Hur tillbringade du julen?
Här hemma hos oss med både Daniels familj och mina föräldrar. Och Julia var här också :) 

19. Blev du kär i år?
Jag blev mer kär... <3

20. Hur många one night stands?
Lätträknat :P 

21. Favoritprogram på tv?
Komedier och matprogram. Sen har jag inte riktigt haft någon favorit tror jag... Sett mina favoriter när det passat.

22. Bästa filmen du såg?
Jag är så dålig på att titta på film. Men jag minns att jag sett flera bra filmer men då sviker minnet vad dem hette :P

23. Bästa boken du läste i år?
Jag är ingen filmtittare och ingen bokslukare. Vad gör jag egentligen? :P Men ärligt, jag har inte läst en enda bok i år... 

24. Största musikaliska upptäckten?
Är allätare så jag har hittat låtar lite här och där som är riktigt bra. Ingen specifik grupp utan lite blandat. 

25. Fick du något du önskade dig?
Mer kärlek i mitt liv, en bebis i magen och ett nytt hem. Kan man egentligen få mer på ett år?

26. Något du önskade dig men inte fick?
En Volvo XC60 kanske? Haha :P 

27. Har du ätit något i år som du aldrig ätit innan?
Hmm det har jag alldeles säkert... Kommer inte på något såhär på rak arm... 

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
På självaste födelsedagen hade jag kompis Pernilla på besök och det var snö och jag vill mig minnas att vi åt på thairestaurang faktiskt... 

29. Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Jag fick allt jag kan drömma om men en enklare graviditet hade gjort sista halvan av året lättare... 

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Arbetskläder hela våren på båten, klänningar och seglarställ i somras och jogging och luvtröja på hösten. Slapp och skön stil hela året med andra ord :)

31. Vad fick dig att må bra?
Allt som jag egentligen nämnt tidigare. Kärlek, familj, graviditet, nytt hem osv... 

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha, räknas inte Daniel som kändis? Han har ju spelat innebandy i Elitserien och seglar SM. Stoltheten när han går av tävlingsbåten och man står och väntar är så skön...

33. Vem saknade du?
Ingen som jag inte fick träffa...

34. Ditt bästa minne?
Ett ögonblick jag alltid kommer minnas var när jag och Daniel låg på däck en natt och tittade på stjärnfall (det var en speciell kväll med massor med stjärnfall). Vi visste inte men trodde att jag var gravid och Daniel sa "Nästa stjärnfall är för vårt barn!"
Det var det finaste och underbaraste jag hört och jag rös av värme i kroppen! Bara sekunder senare kom ett stort stjärnfall :D  

35. De bästa nya människorna du träffade?
Nya vänner i Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0