Masten är på

Så var det då äntligen dags för påmastning igår! Solen sken och vinden var mycket svag så det var en perfekt dag...
Daniel körde bort båten till mastkranen där jag och Mille mötte upp.
Då det var kö fick Daniel lägga till vid en annan brygga dit vi inte kunde komma så vi fick slappa lite i solen sålänge.

Dessvärr la motorn av. Helt stendöd va den när han skulle starta den och lägga sig vid mastkranen. Så han fick ta sig till mastkranen enbart med vind och strömmar. Jag är lyckligt lottad som seglar med en riktigt van seglare. När de tävlar så har de aldrig motor utan han är van vid att ta sig in till bryggan med antingen segel eller enbart på strömmar...

In kom han och vi fick ringa dit hans pappa som är jätteduktig på motorer. Daniels bror kom även han dit för att hjälpa till med påmastningen.

Kameran hängde med men inget minneskort så bilderna är tagna med min mobilkamera, därav den lite sämre kvaliten.

Masten på väg upp!


Masten på!



Mille som skulle upp på båten för första gången fick även inviga sin nya fina flytväst. Men jag bara skrattade rakt ut när jag satte på honom den. Han försvann spårlöst :P


Han kommer hata att segla om han ska behöva sitta inuti den där grunkan haha... Vi måste hitta en lösning på det hela, eller göda honom ordentligt ;)

Här är hans premiär på båten. Steker i solen under blöjbyte ;) Passande klädval av pappa också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0