Lång dag

För mig har detta varit en lång dag idag. Förutom den stund jag somnade i soffan i förmiddags har jag varit vaken och aktiv sen kl 4 imorse...

När Daniel kom upp åkte vi till barnmorskan... Det gick bra där. Vi satt mest och pratade om allt och inget, sen gjorde hon de vanliga grejorna, men inget blodprov. Hon kunde även konstatera att jag har riktigt mycket vatten i ben (även i knät och det kunde vara det eller felbelastning pga ökad vikt som gör att jag har så ont i knät). Jag ligger nu på över +20 kg sen jag blev gravid... :O haha!

Mitt blodtryck: 119/70
Bebisens hjärta: 148
SF-mått: 40


Han var såklart fortfarande fixerad och hon utbrast "oj vad långt ner han ligger!" Det var positivt :)

Efter det åkte vi och köpte glass :)

Sen bar det iväg ut till båten! Jag gjorde inte mycket där mer än att fota. Vi var inte där så länge. Tanken var att vi skulle bottenmålat men det fick vänta till imorgon.

Men det är riktigt mycket båt nere i vattnet nu, ser mysigt ut :)


Jag och magen i vecka 40+0



Medan Daniel fixade på båten så hittade jag dessutom en limegrön spindel... Och den blev ännu läskigare med den enorma skuggan breve sig hehe...



Kvällens middag blev hämtpizza då ingen av oss kände för att åka hem och börja grilla. Så grillning får det bli imorgon! :)
Efterrätt blev jordgubbar och glass! Jordgubbar är så gott :D

Nu blir det snart sängen och jag hoppas på bättre och mer sömn än natten som var. Jag måste bara torka håret först för jag passade på att ta ett bad när Daniel såg hockeyn! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0