6 månaderskontroll

Det blev träning för mig igår :D Jag bestämde ju mig för att inte träna då jag inte ansåg att Mille skulle behöva gå ut. Men när jag höll på atts täda här kände jag hur träningssugen jag blev så jag gjorde oss färdiga och när Daniel kom hem åkte vi alla med. Hellre att Mille bara är på Coop en halvtimme än att vi skulle gå dit och möta upp Daniel.

Så tränad blev jag och gud vad skönt det var. Satsar lite högre varje gång jag tränar nu när jag märker att kroppen hänger med :)


Kanske gav träningen mig även lite extra energi till att faktiskt klara natten. Jättejobbig natt för Milton vilket betyder vaken natt för mig. Han hostade otäckt och var så täppt i näsan. Och han blir så fruktsnavärt förbannat när vi använder nässpray och nässugen på honom. Grannarna måste tro att vi misshandlar honom så som han vrålar... Men direkt efter vi använt nässugen så somnar han med helt ren näsa, men det är ju svårt för en bebis att fatta innan...

När klockan ringde imorse ville jag bara stänga av den och sova 3 timmar till, men vi hade ju 6 månaderskontroll idag så det var bara att pela sig upp...

I väntan på bussen


En aningens trött kille också. Han var knappt kontaktbar, utan bara satt och stirrade.



När vi var i väntrummet på BVC kom vår bvc-sköterska ut. Milton stod då upp vid en låg stol för barn och lekte med en grej. Hon tittade på honom och sa "Men Milton, du ska inte stå upp, du är en bebis!!" :P
Hos läkaren gick det jättebra. Bara en koll att han kan det han ska, att han mår bra och att han utvecklas. Och det gör han ju, i en rasande fart :) Härligt att se!
Jag trodde faktiskt inte att bebisar utvecklades så fort, när jag var gravid trodde jag nog att en 6 månaders bebis fortfarande bara låg på soffan och jollrade :P Så fel man kan ha. Fast detta är härligare!


Nu är vi hemma igen sen flera timmar tillbaka, vi har ätit lunch och lekt och sett på teve. Nu sover Mille igen och jag ska städa upp här. Städa är ju något man får göra varje dag när man har en gosse som tar sig framåt :) Men rent och fint har vi så det är ju bara positivt!

Och så längtar vi till pappa/Daniel kommer hem. Då ska vi köra ett ärende och sen ska vi hem och mysa. Nu har vi två lediga dagar ihop så vi år se vad för skoj vi hittar på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0