Ordning och reda

Då var det äntligen ordning och reda i hemmet igen! Sängarna bäddade och golven dammsugade.
Köket är dock inte i sitt esse än. Daniel sover på Julias rum och eftersom det ligger intill köket kan jag inte diska upp och så. Vill inte väcka honom :)

Men övriga lägenheten är fin igen! På helgen när vi alla är här blir det rörigare än vanligt. Vi gör så mycket att vi inte hinner med att städa mellan varven. När jag är ensam med Milton går man och plockar lite hela tiden så det aldrig hinner bli rörigt. Och dammsugaren får jobba varje dag numer, åtminstonde i vardagsrum och hall!

Innan jag fick barn var jag inte direkt ordningsam av mig. Blev skraj när många sa att när man sen skaffat barn hinner man aldrig städa. Hmpf?!
Men för oss har det varit tvärtom, aldrig har vi haft det så fint och städat som nu :)

Jag har nästan, men bara nästan, blivit pedantisk. Jag vill ha alla grejor på rätt plats så att det är enkelt att städa undan. Om man vet var varje grej ska ligga så går det snabbare att städa undan och det går mycket snabbare att hitta det man söker efter :)

Ett motto jag går mycket efter är "Allt som tar mindre än en minut att göra, det gör man direkt!" :)
Och varje gång jag går ut från ett rum tittar jag om det är något som ska tas med och läggas på sin plats! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0