Vilken natt.....

Ja jag märker ju efter inatt att vi är ganska bortskämda med sömn numer. 
Daniel ska gå på nattjobb och bokade därför (som han oftast gör natten innan nattpass) tvättid för att hålla sig vaken. Det är perfekt för det finns alltid lediga tider på natten :)

Men jag stördes en del av hans spring. Vaknade till flera gånger. Däremot blev det så mycket värre när Milton vaknade kl 3 och ville vara uppe med Daniel. Herreminje vilket drama som uppstod. Han "rymde" från sängen, låg och sparkade och störde och betedde sig sådär. Och jag mitt i nattsömnen och inte alls sugen på att vara särskilt pedagogisk. 
Det blev ju inte bättre av att hans andning gav upp lite heller. Vad är det med vårt sovrum och hans täta andning??? Vi har till och med bytt säng och nu är här renbäddat. Han drar efter andan efter nån timme här inne. Jag tror inte det är samma i hans rum. Han själv säger att han inte kan ligga ner för "då försvinner andningen" :(
Vi gav airomir, öppnade fönstret, ny airomir och vid 5 när Daniel tvättat klart och lagt sig fick jag äntligen Milton att somna på min arm. 
Han vaknade igen vid 7-7.30 och jag hade spänningshuvudvärk så det fick bli spikmattan för min del. 

Det kommer nog bli tre bra sömnnätter nu när Daniel är och jobbar. Faktiskt så sover jag som bäst när han jobbar natt, trots att jag inte tycker det är superspännande att vara "ensam" hemma. Det är väl för att inget stör. Möjligtvis Milton som kryper in till mig på natten men inget annat :)

Nu är spikmattan bortlagd, Milton ser på Labyrint och Daniel ska sova flera timmar till. Upp och göra frukost :) Beroende på väder och vind får vi se vad dagen bjuder på. Claramell borde tömmas helt och täckas men det är bara vid torrt väder vi gör det. 

Ha en trevlig fredag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0