Ledsen dag

Tuva har haft en dålig dag. Så otroligt gallskrikande ledsen flera gången och där emellan inte särskilt nöjd heller. Vi gick ut på promenad men fick skynda hem efter en stund då hon skrek som en stucken gris. Det är så stressande.

Jag ringde faktiskt BVC och vi diskuterade detta. Hon har ju varit sån här egentligen sen vi kom hem från båten. Vi kom ju såklart inte på vad det var men miljöombyte, överstimulans eller rentav tänder på gång var förslagen. Hon har flera symptom på tandsprickning men det är ju väldigt tidigt att få tänder vid knappt 4 månader.

Plötsligt idag har hon dock velat ha nappen.

Jag satte henne i bärselen och det tog inte jättelång tid innan hon somnade. Sen sov hon i den i 2,5 timme. Så hon kanske verkligen behöver mycket närhet och en trygg plats. Milton påverkades inte av att vi far runt när han var bebis. Ännu en sak som skiljer dem åt. Det är två helt olika bebisar vi fått :)

När Milton lagt sig låg både jag och Daniel på sängen med henne. Hon lig en del och gnällde en del. Men här nedan var hon nöjd (dock inte över kamerablixten) och stod på knä lutad mot Daniel en lång stund.

Hon kom även på att man kan få till ett gällt skrik när man andas inåt :P roligt att se och höra när de kommer på nytt. Och alla ljud är bättre än hennes panikskrik.

Daniel somnade rekordtidigt, förståeligt. Jag ligger i sängen men är egentligen inte supertrött. Men lika bra att försöka sova. Tuva lär vakna både vid 3 och 6 skulle jag tro. Milton sover oroligt hör jag. Så bäst att sova så att jag laddar batterierna lite. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0