Senaste dagarna

Livet går i ett och när jag väl halkar efter i bloggen så blir det bara svårare och svårare att komma ifatt. Kanske borde sätta in obligatorisk bloggning i minst 5 min kl 20 varje kväll. Bloggen är ju vår dagbok där vi går tillbaka och läser om allt. Just nu skriver jag ingenting om barnens utveckling eller så. Skärpning på det. 


Det blir en bildbomb nu med sånt jag vill ha med här vid framtida tillbakablickar! Sen hoppas jag på lite mer frekvent bloggande igen!

Sist avslutade jag med att Tuva röjde bland påsarna. Fem minuter efter det rev hon ut all lök på köksgolvet...



...och några timmar efter det rensade hon lådan!

Dagarna har flutit på med trots, tjat, gnäll, lek och matlagning (separat matinlägg behövs för det har lagats en del). Milton har börjat få veckopeng. 15:- är den på och då ska han göra lite enkla grejor här hemma innan han spelar tv-spel. Däremot blir det 1:- avdrag om han gör något väldigt dumt med vilje. Alltså inte spilla vatten eller vägra ta på jackan utan när han framförallt är dum mot sin lillasyster, vilket tyvärr händer allt för ofta. Han skulle få 0:- i veckopeng om vi drog av för alla gånger :/

I onsdags fick han 12:- och lovade att kommande vecka skulle bli full pott. Vi kom 5 timmar (!!) in på torsdagen innan första kronan rök haha. Nu kan jag skratta åt att det gick så snabbt men det gjorde jag inte i söndagsmorse när han blev så arg på mig så han satte en hand på varsen sida Tuva i sängen och hoppade så hon vaknade med ett ryck. Argmamma.se. 

Han har sina goda stunder med, den lille pojken. Han blev väldigt glad när det plötsligt låg 4 minioner här hemma till honom :D




Och Tuva ser tvättmaskinen som en bio. Här satt hon. Men tvättmaskinen är skräckblandad förtjusning så hon tittar nog på den mycket för att se till så att den inte kommer efter henne ;)

Och det här då! Kolla in locken!! :D skallepär har minsann börjat få ganska långt hår. Men det ligger slickat på huvudet och syns knappt. Kanske kan hon ha en liten liten totte (tofs, på skånska är det totte) på sin 1-årsdag!!

Denna är ju bara så söt. Tuva har börjat gilla gåvagnen. Helt plötsligt stod hon uppe i den :D

Ikväll hände något magiskt! Jag frågade om Milton kunde titta till Tuva medan jag gjorde ersättning. När jag sen är i köket hör jag henne skratta bubblande mycket! Milton pratar fint med henne och de leker! Smyger in och ser att han (eller hon själv) satt henne i fåtöljen och han ger henne en leksak och hon kastar ner den på golvet. Om och om igen och hon skrattar så. Det är nog första gången de haft en så bra stund ihop och mitt hjärta kunnat smälta lite! <3



När Tuva sov i förmiddags gjorde jag och Milton pizzabullar. Vi verkligen rensar kyl och frys på allt just nu. Blir härligt och fräscht sen att fylla på från grunden :)

Tomatsås, ost, skinka, ananas, basilika och curry! 
Mysigt att göra något med bara honom och inte behöva ha koll på speedovandalen. Sekunden efter att vi satt de i ugnen vaknade hon! 
Bullarna fick bra betyg av de alla tre :D

Från eftermiddagen idag finns inte många bilder. Vi åkte och köpte ett par vinterskor till Tuva (som hon fullständigt hatar, hon har aldrig gråtit så hjärtskärande som när hon fick på dem :/ pluttan) och när hon sov i bilen gick jag och Milton en runda på 4H-gården och tittade på djuren. Och kan man ha mer tur än att vi kom just när alla djur skulle få mat! Det var spännande! Milton gillar djur!


Sedan åkte vi förbi ishallen och då gick Daniel och Milton av för att kasta snö :) tur att vi snart ska till fjällen och kan få se lite riktig snö!


Sist men inte minst så var det ju det här med Tuva och hennes röjande! Vi sa att vi behöver inte ha lådor i vårt nästa hem, vi plockar ändå det mesta från golvet ;P

Hon greppar tag i lådorna och drar fram hela sig och stolen. Stark tjej. 


Nu ska jag sova! Godnatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0